تست بوستر - پروهورمون

69 روش برای افزایش سطح طبیعی تستوسترون

افزایش سطح طبیعی تستوسترون با استفاده از تغذیه، ورزش، مکمل و …

 

تستوسترون مهم ترین هورمون بدن مردان و مسئول ایجاد ویژگی های مردانه است. این هورمون, به میزان خیلی کمتری,  بطور طبیعی در بدن زنان نیز تولید می شود. کمبود تستوسترون در عصر حاضر, به یک مشکل شایع تبدیل شده است.  برای جلوگیری از کمبود یا جبران آن, داروها و مکمل های زیادی موجود است. نوشته حاضر شما با 69 راه طبیعی برای افزایش هورمون تستوسترون, بدون نیاز به مصرف دارو یا مکمل, آشنا می کند.

افزایش سطح طبیعی تستوسترون چگونه است؟

وقتی که از هورمون های عضله ساز صحبت می شود, تستوسترون پادشاه است. در این مورد, همه هورمون های دیگر کم رنگ به نظر می رسند. مردان, در اغلب قسمت های بدن, ماهیچه های بیشتر و قوی تری از زنان دارند و تنها دلیل آن تستوسترون است. شما میتوانید هر کار دیگری بکنید. وزنه های سنگین بردارید. مواد غذایی پاکیزه و ارگانیک بخورید. انواع ویتامین و مکمل دریافت کنید. می توانید هر روز به باشگاه بروید. ولی بدون افزایش سطح طبیعی تستوسترون, عضلات شما رشد نمی کنند.

اندازه عضلات بیش از هر چیز دیگری به بیوشیمی بدن شما مربوط است. اگر بدن شما از یک بیوشیمی آنابولیک مطلوب برخوردار باشد, علیرغم شرایط دشوار, باز هم می توانید عضله سازی کنید. بعضی ها گاو نر را مثال میزنند. گاو نر بزرگ و عضلانی است ولی فقط علف می خورد. افزایش سطح طبیعی تستوسترون در گردش خون, به شما هم کمک می کند تا عضلات بزرگتری داشته باشید.

 

چیزهایی که مانع افزایش سطح طبیعی تستوسترون می شود

بعضی چیزها تستوسترون را از بین می برند. رژیم های کم کالری, رژیم گیاهخواری, پیر شدن, ورزش های هوازی و الکل, مهم ترین آنها هستند. اگر شما یک دونده ماراتون الکلی گیاهخوار 50 ساله باشید, باید گفت میزان تستوسترون شما از یک دختر بچه هم کمتر است!

رژیم های گیاهخواری

اجتناب از مصرف پروتئین حیوانی می تواند مانع از افزایش سطح طبیعی تستوسترون شود. راهبان در آسیای شرقی گیاهخوار هستند. این منطبق با حرمت بودایی آنها نسبت به زندگی است. ولی این گیاهخواری, تمایلات جنسی و خوی تهاجمی آنها را نیز از بین می برد.

 

استرس

همه ناچارند به نحوی با استرس کنار بیایند, ولی این که واکنش شما به استرس چگونه باشد, بر سطح تستوسترون اثر می گذارد. هرچه استرس بیشتری تحمل کنید, هورمون کورتیزول بیشتری تولید می کنید و بیشتر مانع از افزایش سطح طبیعی تستوسترون خواهید شد.

 

برای نشان دادن این نکته, آزمایشی انجام شد. گروهی از موشهای نر (rat) را  در آب یخ وارد کردند. این موشها مجبور بودند آنقدر شنا کنند تا از نفس بیفتند. محققین سطح هورمون تستوسترون را دو بار اندازه گرفتند. یک بار قبل از شروع آزمایش و بار دیگر بعد از غرق شدن موشها. نتیجه این بود که در مرحله دوم, آنها حقیقتا هیچ تستوسترونی نداشتند. استرس غرق شدگی در آب یخ, آنها را از نظر بیوشیمیایی تضعیف کرده بود.

 

انسانها هم به استرس های جسمی و روانی همانگونه واکنش نشان می دهند. هرچه استرس بیشتری داشته باشید, تستوسترون شما پایین تر است. تا آنجا که می توانید, از موقعیت های تنش زا دوری کنید. یاد بگیرید با آرامش بیشتری با استرس روبرو شوید تا مانع از افزایش سطح طبیعی تستوسترون خود نشوید.

 

انجام مستمر و پایدار ورزش های هوازی

هرچه بیشتر ورزش هوازی انجام دهید, افزایش سطح طبیعی تستوسترون در بدن شما پایین تر است. بعضی مطالعات نشان داده اند که وقتی افراد فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری و دویدن های طولانی را بطور ثابت و یکنواخت انجام می دهند, یک کاهش 30 درصدی در سطح تستوسترون آنها ایجاد می شود. به همین دلیل است که استفاده از استروئید ها در دوچرخه سواران شایع است. آنها نیاز دارند تستوسترون را دریافت کنند تا آن را جایگزین تستوسترونی کنند که از دست داده اند. در بین دونده های مسافت های طولانی نیز, عجیب نیست اگر مردانی پیدا کنید که سطح تستوسترون آنها 300 نانوگرم در دسی لیتر باشد (دامنه متوسط سطح تستوسترون برای مردان 85 تا 100 ساله, بین 300 تا 400 نانوگرم بر دسی لیتر است). اگر این میزان به زیر 260 برسد, فرد دچار مشکل می شود.

 

چگونه باعث افزایش سطح طبیعی تستوسترون شویم و چه چیزهایی هورمون مردانه را زیاد میکنند

آنچه باعث افزایش سطح طبیعی تستوسترون می شود, تمرینات ورزشی سریع و سنگین, همراه با یک رژیم کم کربوهیدرات, پر پروتئین با میزان متوسط چربی است:

 

چرخه ای تمرین کنید

ما می دانیم که هنگام تمرینات ورزشی ترکیبی سنگین (اسکوات, ددلیفت یا لیفت کشنده, پاور کلین و غیره) یک جریان بزرگ تستوسترون به گردش خون شما خالی می شود. برداشتن وزنه های سنگین, بیوشیمی و سیستم عصبی بدن شما را برای عضله سازی آماده می کند. مسئله این است که شما نمی توانید همیشه و برای مدت زمان طولانی این نوع تمرینات را انجام دهید. این کار, می تواند بدن شما را از تستوسترون خالی کند و منجر به  تمرین زدگی (overtraining) شود. راه حل آن این است که تمرینات خود را از نظر شدت, چرخه ای کنید. با چرخه ای کردن تمرینات بین تکرارهای کم و زیاد در طول هفته, می توانید به افزایش سطح طبیعی تستوسترون کمک کرده, از خالی شدن آن جلوگیری کنید. عملکرد چرخه ای بین وزن های سبک و سنگین, از توقف رشد (plateau) در عضله سازی پیشگیری می کند.

 

بیش از یک ساعت تمرین نکنید

تمرین کردن بیشتر از یک ساعت تستوسترون شما را تخلیه می کند و ایمنی بدن را پایین می آورد. اگر بطور پیوسته بیشتر از یک ساعت تمرین کنید, بیشتر احتمال دارد که دچار تمرین زدگی شوید.

 

چربی های اشباع مصرف کنید

اگر خواهان افزایش سطح طبیعی تستوسترون در رگهای خود هستید, نیاز به خوردن گوشت قرمز و تخم مرغ دارید. از تخم مرغ های ارگانیک و گوشت گاوهایی که از علف طبیعی استفاده می کنند, بخورید. کلسترول موجود در این غذاها به شما در تولید پایدار سطح مناسب تستوسترون برای عضله سازی کمک می کند. چربی های اشباع برای شما ناسالم نیستند و دارای فواید زیر هستند:

  • خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش میدهند (با افزایش کلسترول خوب یعنی HDL).
  • استخوان ها را تقویت می کنند.
  • به سلامت کبد و ریه ها کمک می کنند.
  • به سلامت مغز کمک می کنند (مغز عمدتا از چربی و کلسترول ساخته شده است).
  • باعث علامت دهی (سیگنالینگ) مطلوب اعصاب می شوند.
  • به تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند.

خوردن چربی های اشباع از منابعی مانند گوشت قرمز, کره, تخم مرغ و روغن نارگیل, در عضله سازی به شما کمک می کند. اگر در رژیم غذایی خود از چربی های اشباع پرهیز کنید, به سختی خواهید توانست به افزایش سطح طبیعی تستوسترون و هورمون های مشابه در بدن کمک کنید. به این نکات توجه کنید:

 

  1. مصرف چربی اشباع به خودی خود نمی تواند باعث حمله قلبی شود. ولی خوردن آن همراه با مقدار زیاد کربوهیدرات باعث افزایش این خطر می شود. پس, کربوهیدرات های سفید و قهوه ای مانند نان ها, پاستاها, برنج, شکر و غیره را کم کنید.
  2. اگرچه یک رژیم غذایی پر چربی/پر پروتئین به نظر عالی می رسد, بدون سبزیجات دچار یبوست می شوید. یک رژیم غذایی پر گوشت, اگر همراه با مصرف سبزیجات نباشد, باعث ایجاد یک رگ قرمز در چشم شما می شود (از فشاری که در توالت به خودتان خواهید آورد)!
  3. خوردن گوشت و تخم مرغ, همراه با مقدار کم کربوهیدرات, خیلی سالم است. البته باید ارگانیک بخورید. تخم مرغ های ارگانیک و گوشت گاوهایی که از علف طبیعی تغذیه می شوند, دارای امگا-3 بیشتری هستند.
مکس استارز  تستو اف ایکس آلمکس نوتریشن

 

استفاده از نور خورشید

قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید باعث می شود که بدن شما ویتامین D بسازد. این ویتامین پیش ساز هورمون است و به افزایش سطح طبیعی تستوسترون شما کمک می کند.

افزایش سطح طبیعی تستوسترون

تمرین نمایش قدرت (Power Posing) و افزایش سطح طبیعی تستوسترون

اگر به شما گفته شود که شما می توانید باعث افزایش سطح طبیعی تستوسترون تا 20% شوید, چه می گویید؟ و اگر به شما بگویم که برای تقویت این هورمون نیازی به مصرف یک گیاه مخصوص یا نسخه یک دکتر ندارید؟ در حقیقت این روش افزایش تستوسترون کاملا رایگان و قانونی است. نام این روش, نمایش قدرت است. نشان داده شده است که با این روش می توان سطح تستوسترون را تا 20% افزایش و سطح کورتیزول را تا 25% کاهش داد. نمایش قدرت یک نوع زبان بدن است که ویژگی های مردانه آلفا شامل قدرت, اعتماد به نفس و تسلط را به نمایش می گذارد. نمایش قدرت, بیان  باز و گسترده بدن است.

 

روانشناس اجتماعی آمی کادی (Amy Cuddy) مطالعاتی روی نمایش قدرت و این که چگونه زبان بدن بر سیستم عصبی-هورمونی اثر می گذارد, انجام داده است. مطالعات او نشان داده اند که فقط نگه داشتن ساده بدن در یک وضعیت قدرتمند برای زمانی به کوتاهی 2 دقیقه, باعث تحریک افزایش سطح طبیعی تستوسترون و سطح پایین تر کورتیزول (هورمون استرس) شده است.

 

نمایش قدرت شبیه چیست؟

فیگورهایی که بدنسازان به خود می گیرند می تواند به عنوان نمایش قدرت تصور شود. چون آنها معمولا بدن خود را به شکل باز و گسترده نمایش می دهند. در سطح بین المللی, نمایش قدرت به شکل حرف V است که اول کلمه Victory به معنای پیروزی است. نمایش پیروزی معمولا وقتی نشان داده می شود که ورزشکاران و سایر رقابت کننده ها برنده می شوند. در این نمایش افراد بازوها را به شکل حرف V باز می کنند و گونه ها را کمی بالا نگه می دارند.

 

انجام یک نمایش قدرت مانند نمایش پیروزی, نه تنها می تواند به افزایش سطح طبیعی تستوسترون کمک کرده, کورتیزول را کم کند, بلکه دارای اثرات عمیقی  روی روحیه شماست. تحقیقات نشان داده اند افرادی که برای 2 دقیقه نمایش قدرت را انجام دادند, احساس قدرتمندی و مسئولیت پذیری بیشتری داشتند. بنابراین, شما می توانید از زبان بدن استفاده کنید تا بیوشیمی خود را بهینه سازی کنید, هم برای رشد عضلانی و هم برای بهبود روحیه.

 

استفاده از نمایش قدرت در باشگاه

اگر شما یک بدنساز رقابتی هستید, پس باید تا حالا نمایش قدرت را تجربه کرده باشید. ولی اگر یک بدنساز نیستید, می توانید نمایش قدرت را تمرین کنید تا در حین تمرین یا قبل از آن, باعث افزایش سطح طبیعی تستوسترون خود شوید. در حال حاضر, نمایش پیروزی در تعدادی از تمرینات باشگاهی (مانند overhead pressing) گنجانده شده است. پس اگر شما مایل به تقویت سطح تستوسترون خود هستید, تمریناتی مانند اسنچ, کلین اند جرک, میلیتاری پرس ایستاده یا بطور ساده, نمایش پیروزی را تمرین کنید. این یک راه ساده برای افزایش سطح طبیعی تستوسترون است.

.69 روش برای افزایش سطح طبیعی تستوسترون

69 راه برای افزایش سطح طبیعی تستوسترون

اگر از کمبود سطح تستوسترون رنج می برید, در این قسمت, 69 روش کاربردی برای افزایش سطح طبیعی تستوسترون پیشنهاد شده است.

  1. شر چربیهای اضافی را کم کنید.
  2. بهتر بخورید و غذاهای فرآوری شده را کنار بگذارید.
  3. الکل کمتری صرف کنید.
  4. از مبل دل بکنید و کمی حرکت کنید. بی تحرکی قاتل هورمون هاست.
  5. تمرینات هوازی را به صورت شدید و سریع انجام دهید. ثابت شده که انجام اینگونه هوازی, باعث افزایش سطح طبیعی تستوسترون می شود.
  6. روزه داری متناوب را امتحان کنید (intermittent fasting). انجام این کار, از طریق افزایش بیان لپتین, انسولین و آدیپونکتین, به افزایش سطح طبیعی تستوسترون کمک می کند.
  7. غذاهای غنی از روی, مانند اویستر (نرم تن دو کفه ای), گوشت گاو, اسفناج و تخمه کدو مصرف کنید.
  8. برای کسب قدرت تمرین کنید. تعداد حرکات را کم کرده, وزنه ها را سنگین تر کنید.
  9. از خورشید استفاده کنید. نور خورشید به ساخته شدن ویتامین D کمک می کند, که نقش مهمی در افزایش سطح طبیعی تستوسترون دارد.
  10. از سروصدای روزانه اجتناب کنید (تلویزیون و رادیو را برای یکی دو ساعت خاموش کنید). سر و صدا سطح استرس را زیاد کرده, بر سطح تستوسترون اثر میگذارد.
  11. بیشتر بخوابید.
  12. آخر هفته ها کمی چرت بزنید.
  13. یاد بگیرید آرامش داشته باشید. کاهش استرس به تنظیم سطح تستوسترون در حد مطلوب کمک میکند.
  14. کمتر از شکر استفاده کنید. این باعث کاهش سطح انسولین و کمک به مبارزه با سطح پایین کلسترول می شود.
  15. از مصرف چربی های اشباع خودداری نکنید. چربی های اشباع شیطان نیستند. این باور فقط یک افسانه است (در گوگل سرچ کنید). چربی های اشباع نقش مهمی در افزایش سطح طبیعی تستوسترون ایفا می کنند.
  16. مصرف آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAAs) را فراموش نکنید, خواه توسط مصرف محصولات لبنی باشد و خواه توسط مصرف مکمل های ریکاوری. تحقیقات نشان می دهند که این آمینو اسیدها به میزان تستوسترون بدن مربوطند.
  17. در تمرینات قدرتی از حرکات ترکیبی بزرگتری استفاده کنید.
  18. کلسترول بخورید بله, درست متوجه شدید. بدن کلسترول را به تستوسترون تبدیل می کند. این علمی است.
  19. بیش از اندازه تمرین نکنید. به باشگاه بروید, سخت تمرین کنید و خارج شوید.
  20. به سویا و محصولات آن بگویید نه. سویا یک فیتواستروژن قوی است که می تواند با سطح بالاتر استروژن همراه باشد.
  21. از مغزها استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که یک ارتباط قوی بین دریافت مغزها و افزایش سطح طبیعی تستوسترون وجود دارد.
  22. ریحان دارید؟ در یک مطالعه, مصرف ریحان آنقدر به افزایش سطح طبیعی تستوسترون کمک کرد که محققین شوک زده شدند. مصرف آن چیزی از شما کم نمی کند. همین حالا شروع کنید!
  23. جعفری؟ بله. جعفری حاوی اپی ژنین است (apigenin) که باعث افزایش سطح طبیعی تستوسترون از طریق تحریک تولید آن در بیضه ها می شود. این یک داستان واقعی است برادر.
  24. با زنانی (یا مردانی) صحبت کنید که به نظرتان جذاب هستند. این یک چیز آسان و مطمئن هست.
  25. مطابق سن رفتار نکنید. همراه با بالا رفتن سن, افزایش سطح طبیعی تستوسترون توسط ورزش کمتر و کمتر می شود. در جوانی از بدن خود مراقبت کنید و رژیم غذایی خود را از همین الان پاکیزه کنید. هیچ وقت خیلی زود نیست. اگر بالای 40 هستید, وقت آن است که بهانه ها را متوقف کنید. از مطابق سن عمل کردن دست بردارید.
  26. عصرها وزنه بلند کنید. هنگام عصر سطح تستوسترون به سمت پایین ترین حد خود در روز تمایل دارد. محققان دریافته اند که یک ارتباطی بین ورزش عصرانه و افزایش سطح طبیعی تستوسترون خون وجود دارد. هرچه دیرتر تمرین کنید, تاثیر بزرگتری روی سطح تستوسترون شما دارد.
  27. تمرینات خود را عوض کنید. بعد از چند هفته, بدن شما کم کم با یک تمرین سازگار می شود و تستوسترون کمتری تولید می کند. یک تغییر مکرر در تمرینات می تواند چیزی باشد که دقیقا به آن نیاز دارید.
  28. از نظر جنسی فعال باشید. این کار به افزایش سطح طبیعی تستوسترون کمک می کند. به علاوه, مردانی که از نظر جنسی فعال هستند تمایل به داشتن عمر طولانی تری دارند.
  29. در افرادی که عاشق می شوند, سطح تستوسترون خون برای چند ماه اول بالا می رود. البته, بعد از آن دوباره به وضعیت قبل برمیگردد!
  30. برای موفقیت مالی تلاش کنید. محققین انگلیسی رابطه ای بین تولید درآمد و افزایش سطح طبیعی تستوسترون پیدا کرده اند.
  31. در مطالعه ای بر روی انسان, نشان داده شد که ژل رویال (royal jelly) به تقویت سطح تستوسترون تا 20%. کمک می کند. ثابت شده است که خوردن حتی 25 میلی گرم آن مفید است.
  32. یک تیم ورزشی برنده را دنبال کنید و از هواداری تیم های بازنده دوری کنید. مطالعه ای که اخیرا انجام شده سطح تستوسترون را در 21 هوادار ورزشی تجزیه و تحلیل کرده است. نتیجه نشان داده است که در بدن هواداران تیم برنده, افزایشی در سطح تستوسترون ایجاد شد, در حالی که میزان آن در هواداران تیم بازنده کاهش یافت.
  33. وقت خوردن کلم است! کلم دارای یک ترکیب فیتوکمیکال به نام ایندول-3-کاربینول (IC3) است که در افزایش سطح طبیعی تستوسترون موثر است.
  34. از تمرینات ورزشی که تمام بدن را درگیر می کنند استفاده کنید. این قبیل تمرینات بدنی, در مقایسه با تمریناتی که فقط یک گروه کوچک ماهیچه ای یا یک مجموعه از این گروه ها را درگیر می کند, در افزایش سطح طبیعی تستوسترون اثر بیشتری دارد.
  35. یک مکمل تستوسترون بوستر را امتحان کنید. سایت ما را چک کنید تا مکمل های مناسب برای این کار را پیدا کنید.
  36. کار خوبی را بدون دلیل انجام دهید. لذت بردن از این کار, کمک به افزایش شادمانی و برطرف کردن استرس میکند.
  37. باشگاهی پیدا کنید که در آن, تعداد زیادی افراد جذاب حضور داشته باشند. واقعا!
  38. زنجبیل بخورید. محققین ایرانی دریافته اند که مکمل زنجبیل برای افزایش سطح طبیعی تستوسترون تا 17.5 % موثر است.
  39. رژیم غذایی خود را با مولتی ویتامین تقویت کنید. مولتی ویتامین ها را به عنوان یک شبکه ایمنی یا برنامه پشتیبان در نظر بگیرید که دست اندازهای رژیم غذایی شما را صاف می کنند.
  40. اسیدهای چرب ضروری (EFAs) را فراموش نکنید. اگر دیدید که اضافه کردن چربی های سالم به برنامه غذایی سخت است, مکمل های EFA را امتحان کنید. این یک گزینه مقرون به صرفه و مناسب است.
  41. تخم مرغ بخورید. تخم مرغ به بهبود سطح کلسترول خوب شما کمک می کند, که آن نیز, برای تقویت تستوسترون موثر است.
  42. ریش خود را بلند بگذارید!
  43. انار می تواند به افزایش سطح طبیعی تستوسترون کمک کند. گفته می شود که این میوه شگفت انگیز آنتی اکسیدان های اندوژن (درون زا) در بیضه ها را تحریک می کند.
  44. بیشتر بیکن (گوشت نمک زده یا خشک شده) بخورید. این یک غذای مردانه است! و به افزایش سطح طبیعی تستوسترون کمک می کند.
  45. از رژیم های غذایی خیلی محدود دوری کنید. وقتی قرار است سطح سالم هورمون حفظ شود, نیازی به سنجش خیلی دقیق کالری نیست. نیازی به گفتن ندارد که رژیم های غذایی خیلی محدود می توانند باعث افت عضلات شوند.
  46. مکمل های زد ام ای (ZMA) را امتحان کنید. ترکیب روی و منیزیم به خواب عمیق تر کمک می کند. بهبود کیفیت خواب هم منجر به سطح بهتر تستوسترون می شود.
  47. از انواع مختلف ورزش استفاده کنید. پیاده روی, تمرینات قدرتی, تمرینات عضله ساز, ورزش های هوازی و دیگر ورزش ها. به نظر می رسد که وقتی صحبت از تولید تستوسترون می شود, متنوع ورزش کردن مفید تر است.
  48. هنگام صبح سطح تستوسترون در بالاترین حد خود قرار دارد و احتمال کمی دارد که همه آن در یک رابطه جنسی مصرف شود.
  49. متعهد شوید که 2-3 بار در هفته تمرینات مقاومتی انجام دهید. پایداری در این کار, نه تنها برای عضله سازی اهمیت دارد, بلکه این کار یک تست بوستر اساسی است.
  50. استراحت بین ست های تمرینی را محدود کنید. این یک راه عالی برای افزایش شدت تمرینات و تقویت سطح تستوسترون است.
  51. یک سالاد “واقعی” بخورید که سرشار از ترکیبات افزاینده تستوسترون باشد, مثل اسفناج, مغزها, گوشت گاو و آووکادو.
  52. کافئین را بیش از اندازه مصرف نکنید. مصرف زیاد محرک ها چیز خوبی برای سطح هورمون استرس (کورتیزول) نیست.
  53. تمرینات مدیتیشن 5 دقیقه ای انجام دهید. به آهستگی بنشینید, چشم خود را ببندید و یک استراحت توام با آرامش (ریلکس شدن) انجام دهید.
  54. یک دوش آب سرد بگیرید. مطالعه ای که توسط انستیتوی تحقیقات ترومبوز (Thrombosis Research Institute) انگلستان انجام شده نشان داده است که یک دوش آب سرد به افزایش سطح طبیعی تستوسترون کمک میکند.
  55. شنبلیله مصرف کنید. تحقیقات نشان داده اند که مکمل های این گیاه می توانند به شما در افزایش سطح طبیعی تستوسترون کمک کنند.
  56. از ریشه های گیاه گزنه استفاده کنید تا استروژن را کاهش دهید. ثابت شده است که مصرف ریشه گزنه همراه با جو دوسر سطح تستوسترون را بهتر می کند.
  57. بیشتر مواد ارگانیک مصرف کنید. کاهش آفت کش ها و افزودنی های غذایی می تواند به سیستم غدد درون ریز شما سود برساند.
  58. سیگار کشیدن را متوقف کنید. سیگار دارای یک کوه عظیم از مواد شیمیایی است که برای سیستم غدد درون ریز شما مانند یک توپ مخرب عمل می کنند.
  59. رژیم غذایی جان کیفر (John Kiefer.) را امتحان کنید. نشان داده شده است که این رژیم خواصی برای افزایش سطح طبیعی تستوسترون دارد. (در این رژیم, بطور متناوب, مصرف کربوهیدرات ها به یک میزان حداقلی کاهش و سپس افزایش می یابد).
  60. سیر بخورید. چون باعث کمی افزایش در تستوسترون می شود.
  61. با رزوراترول (Resveratrol) سطح پایین تستوسترون را برعکس کنید. رزوراترول یک ترکیب طبیعی موجود در انگور است که در مطالعات حیوانی قادر بوده است سطح طبیعی تستوسترون را تا 50% افزایش دهد.
  62. از فلوراید اجتناب کنید. فلوراید با فعالیت ید مبارزه کرده, جای آن را در سلول های انسان می گیرد. فلوراید نباید وارد غدد داخلی شما شود و به سیستم غدد درون ریز شما آسیب برساند.
  63. به رژیم های کم چربی و با فیبر زیاد بگویید نه. بله, شما درست خواندید. نشان داده شده که این سبک خوردن باعث کاهش تستوسترون می شود. البته, مقداری فیبر قابل قبول است, ولی رژیم پر فیبر از نه.
  64. باشگاه را منفجر کنید, البته نه به معنای واقعی کلمه. نشان داده شده است که حرکات انفجاری باعث کمی افزایش تستوسترون می شود.
  65. با ابراز تاسف برای گیاهخواران, ولی این سبک خوردن با میزان پایین تر تستوسترون همراه است.
  66. کره بخورید و مارگارین را به داخل سطل زباله بیندازید. چربی های درون مارگارین گزینه خوبی برای سلامت سیستم غدد درون ریز نیستند.
  67. در مورد مکرر غذا خوردن تجدید نظر کنید. رژیم هایی مانند روزه داری متناوب و رژیم جان کیفر میتواند به نگه داشتن تستوسترون شما و نیز, سطح بالاتر هورمون رشد کمک کند.
  68. به یک کلاس رزمی یا MMA بروید.
  69. نکته تعجب آور اینکه اخیرا محققین ژاپنی دریافته اند که 7 روز خویشتنداری از رابطه جنسی, باعث افزایش سطح طبیعی تستوسترون سرم تا 145% حد طبیعی می شود.
مکس استارز  تست بوستر پرایم تی - برند آر اس پی نوتریشن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : ماسل استرنج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!