آمینو اسید

آمینو کاتس آلمکس نوتریشن

آمینو کاتس آلمکس نوتریشن

آمینو کاتس یک مکمل ورزشی است که فواید زیادی به آن نسبت داده می شود . از جمله می توان افزایش انرژی, نگهداری توده عضلانی بدن, چربی سوزی, افزایش تمرکز و بهبود خلق را نام برد.

مکمل آمینو کاتس به دلیل سهولت تهیه, نداشتن شکر و گلوتن , کالری پایین و دارا بودن طعم های متنوع و خوشمزه محبوبیت پیدا کرده است.

آمینو کاتس چیست؟

آمینو کاتس (Aminocuts, ACUTS) ترکیبی است که اخیرا , وارد بازار شده و در همین مدت جای خود را در بین مکمل های ورزشی باز کرده است. این مکمل,  بر پایه آمینو اسید ها ساخته شده و چون در ساختن آن از کافئین نیز استفاده شده است, در دسته آمینوهای کافئین دار قرار می گیرد. آمینو کاتس, یک ترکیب ایده آل برای فراهم نمودن انرژی مورد نیاز تمرینات ورزشی و نگهداری توده عضلانی بدن بوده, به علت نقش چربی سوزی که برای آن تصور می شود, از رژیم های کاهش وزن نیز پشتیبانی می کند. افزایش تمرکز, افزایش حساسیت به انسولین, بهبود خلق و خو و کاهش خستگی از دیگر مزایایی است که به آن نسبت داده می شود. مکمل آمینو کاتس توسط شرکت آلمکس نوتریشن (Allmax Nutrition) سازنده مکمل های ورزشی و تغذیه ای تولید می شود.

 

مکانیسم عمل آمینو کاتس

آمینو کاتس نیز نظیر سایر مکمل ها اثرات مثبت خود را از طریق ترکیبات سازنده اش القا می کند. سه دسته ترکیب عمده ای که در ساختن آن به کار رفته اند عبارتند از اسیدهای آمینه (ساده و شاخه دار), اسیدهای چرب  (Conjugated Linoleic Acid) CLA و کافئین.

آمینو اسید ها بویژه اسید آمینه های شاخه دار (BCAA) موجود در آن در ساختن ماهیچه, رشد ماهیچه و پیشگیری از خستگی آن موثرند.

اسیدهای چرب CLA , دارای ساختار کلی یکسان با 18 اتم کربن و دو پیوند دوگانه هستند. گفته می شود که این اسیدهای چرب با سوخت و ساز گلوکز و چربی ها مرتبط بوده خاصیت چربی سوزی دارند. مصرف آنها می تواند باعث کاهش در چربی و بهبود ترکیب بدنی شود.

کافئین موجود در آمینو کاتس یک محرک قوی و دارای خواص چربی سوزی, افزایش تمرکز و هوشیاری است. کافئین از دو طریق اثر چربی سوزی خود را القا می کند:

  • از طریق ترموژنز (Thermogenesis) یعنی سوزاندن چربی ها و تولید حرارت
  • از طریق لیپولیز(Lipolysis) در این روش, با شکستن چربیها, اسیدهای چرب را آزاد می کند تا به عنوان سوخت مصرف شوند.
مکس استارز  کافئین آلمکس نوتریشن با گرید دارویی

در مورد مصرف روزانه بیشتر از 400 میلی گرم کافئین در روز, نگرانی هایی وجود دارد. ولی چون میزان آن در آمینو کاتس از این حد پایین تر است, خطری ایجاد نمی کند.

آمینو کاتس از سری محصولات چربی سوز و عضله ساز آلمکس نوتریشن

اجزاء سازنده امینو کاتس

پودر CLA (500 میلی گرم)

اگرچه به این جزء آمینو کاتس خواص چربی سوزی نسبت داده میشود ولی باید اذعان کرد که در این مورد مطالعات علمی زیادی در دست نیست و نتایج مطالعات موجود نیز یکدست نیستند.

کافئین طبیعی (127 میلی گرم)

کافئین در امینو کاتس, یک جزء انرژی زای فوق العاده است. مکررا ثابت شده است که مصرف آن نه تنها به افزایش انرژی , بلکه به افزایش تمرکز, هوشیاری, کیفیت خلق و از دست دادن چربی نیز کمک میکند.

عصاره قهوه سبز (125 میلی گرم)

عصاره قهوه سبز  موجود در آمینو کاتس, علیرغم آنچه درباره آن گفته می شود اثر چندان زیادی بر کاهش وزن ندارد.  البته اثرات مثبتی بر فشار خون از خود نشان داده است.

تائورین (2000 میلی گرم)

یک امتیاز آمینو کاتس, دارا بودن مقدار قابل توجه اسید آمینه تائورین است. تائورین فوایدی برای سیستم اعصاب مرکزی, مغز و عضلات اسکلتی دارد. قادر است آب و مواد مغذی را به سمت سلول ماهیچه بکشاند و وقتی با اسید آمینه های شاخه دار (BCAA) ترکیب شود آسیب ماهیچه را کاهش, تمرکز را افزایش داده, به بهبود خلق کمک می کند.

اسید آمینه های شاخه دار(725 میلی گرم)

نسبت اسید آمینه های شاخه دار لوسین, والین و ایزولوسین در آمینو کاتس  به ترتیب 45:30:25 است که بهترین نسبت برای رشد عضله گزارش شده است. در مورد آنها تحقیقات زیادی انجام شده است. این اسید آمینه ها باعث تحریک سنتز ماهیچه شده, از کاتابولیسم آن پیشگیری می کنند. به علاوه خستگی را به تاخیر انداخته, به کاهش چربی کمک می کنند.

ال-آلانین (500 میلی گرم)

وقتی اسید آمینه ال-آلانین در کنار گلوتامین قرار می گیرد باعث افزایش فراهمی زیستی (Bioavailability) آن می شود. بدین ترتیب, گلوتامین زودتر از هنگام تجزیه نخواهد شد و مورد استفاده بهتری قرار خواهد گرفت.

گلیسین (345 میلی گرم)

ساده ترین اسید آمینه است و فواید زیادی در ساختن ماهیچه, تبدیل گلوکز به انرژی, و افزایش سطح کراتین بدن دارد.

مکس استارز  فواید ، عوارض و دوز مصرف آمینو اسید تائورین
ال-لیزین (300 میلی گرم)

اسید آمینه لیزین نیز مانند گلیسین, در ساختن ماهیچه شرکت می کند و همراه با سایر اسیدهای آمینه, کلاژن سازی می کند. بعضی شواهد نشان می دهد که لیزین, اثربخشی مکمل ال- آرجی نین را از طریق آهسته کردن حرکت ال- آرجی نین از سیستم رگی به درون ماهیچه افزایش می دهد. این کار باعث افزایش سطح نیتریک اکسید و کاهش استرس می شود.

ال-گلوتامین (250 میلی گرم)

فراوان ترین اسید آمینه موجود در بدن است و نقش مهم آن ریکاوری و سلامت دستگاه گوارش است.

فنیل آلانین (50 گرم)

اسید آمینه فنیل آلانین نوروترانسمیتر (میانجی عصبی) های مهم بدن را می سازد و از این طریق به افزایش انرژی و بهبود خلق کمک می کند.

ال-هیستیدین (50 میلی گرم)

در واکنش های متابولیکی زیادی درگیر است و بطور غیر مستقیم فراهمی اکسیژن را در بافت ها و اعضای مختلف بدن افزایش می دهد. به علاوه در سنتز گلبول های قرمز به کار میرود.

ال-ترئونین

برای تولید گلیسین و سرین و نهایتا تحریک سنتز ماهیچه مورد نیاز است.

مزایای آمینو کاتس
  • فاقد شکر است
  • فاقد گلوتن است
  • کالری خیلی کمی دارد (5 کالری در واحد)
  • آسان تهیه می شود.
  • خوشمزه است و در طعم های متنوع و جدید عرضه می شود

ترکیبات آمینو کاتس آلممکس نوتریشن

دستورالعمل استفاده از آمینو کاتس

برای هر بار استفاده, 1 یا 2 واحد (7 یا 14 گرم) از پودر مکمل آمینو کاتس را با 170 تا 227 گرم آب ترکیب کرده مصرف می کنند. مصرف آن بهتر است قبل از فعالیت بدنی انجام شود. پیشنهاد مصرف آن برای اوقات شبانه روز به شرح  زیر و متفاوت است:

  • صبح: 1 یا 2 واحد
  • ظهر: 1 واحد
  • آخر روز: 1 یا 2 واحد
هشدارها و موارد احتیاط
  • فوایدی که برای آمینو کاتس ذکر می شود, هنوز توسط FDA (Food and Drug Administration) ارزیابی نشده است.
  • مکمل آمینو کاتس به منظور تشخیص, درمان و یا پیشگیری از هیچ بیماری ای تولید نشده است.
نگهداری آمینو کاتس
  • در جای خشک و خنک و به دور از نور آفتاب نگه داری شود.
  • ا ز دسترس کودکان دور نگه داشته شود.
قیمت آمینو کاتس

سایت آمازون در سال 2019, مکمل آمینو کاتس را به شرح زیر به فروش می رساند:

  • بسته حاوی 75 سروینگ: 31.74 دلار
  • بسته حاوی 30 سروینگ: 16.58 دلار

آمینو کاتس المکس در 8 طعم حرفه ای

منبع : allmaxnutrition.com

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    امینو کاتس به رگ دراوردن هم کمک میکنه؟ بدنم چربی نداره ولی عضلاتم بدون رگ هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!