پودر پروتئین

پروتئین فاز 8 ماسل تک

پروتئین فاز 8 : انتشار پایدار 8 ساعته پروتئین برای تغذیه عضلات

مکمل پروتئین فاز 8 توسط شرکت ماسل تک و به منظور کمک به تقویت عضلات طراحی شده است. در ساختن آن, از شش منبع پروتئینی با کیفیت استفاده شده است. این پروتئین ها دارای سرعت های متفاوتی در هضم و جذب هستند و از این رو, مصرف مکمل, می تواند آمینو اسید های لازم برای ساختن و نگهداری عضله را برای مدت طولانی (تا 8 ساعت) در اختیار بافت ماهیچه قرار دهد.

هضم و جذب پروتئین های مختلف در بدن, با سرعت های متفاوتی انجام می شود. بر اساس این تئوری,  شرکت ماسل تک (Muscle tech), مکملی ساخته که در آن, از 6 پروتئین مختلف با کیفیت, استفاده کرده است. هر یک از این پروتئین ها, سرعت هضم و جذب خاص خود را دارد و به منظور بالا بردن کارایی بیشتر هضم, در کنار آنها آنزیم های هضمی نیز به کار رفته است.

این مکمل, به منظور تقویت بافت ماهیچه طراحی شده و برای افرادی که مایل به عضله سازی و ماندن در وضعیت آنابولیک (سازنده) هستند, مکمل بدنسازی خوبی محسوب می شود. دلیل آن, داشتن یک ترکیب پروتئینی عالی با مقدار کافی آمینو اسیدهای ضروری است که آنها را به شکل پیوسته آزاد می کند و برای 8 ساعت عضلات را تغذیه و باعث افزایش توده عضلانی آنها در حین ریکاوری بعد از ورزش می شود. در صورتی که مایل هستید درباره این مکمل خوب, اطلاعات بیشتری داشته باشید, با ما همراه شوید.

پروتئین فاز 8 ماسل تک

اجزاء سازنده مکمل پروتئین فاز 8

  • کالری: 160, (مکمل ها معمولا بطور متوسط 100 تا 150 کالری در هر قاشق دارند)
  • کالری از چربی: 15
  • کل چربی: 1.5 گرم (2% نیاز روزانه)
  • چربی اشباع: 1 گرم (5% نیاز روزانه)
  • کلسترول: 50 میلی گرم (17% نیاز روزانه)
  • کربوهیدرات کل: 8 گرم (3% نیاز روزانه)
  • فیبر روزانه: کمتر از 1 گرم (4% نیاز روزانه) این محصول, یک منبع غنی فیبر نیست
  • شکر: 1 گرم
  • پروتئین: 26 گرم در هر قاشق 42 گرمی, (52% نیاز روزانه) , از 7 نوع پروتئین به شرح زیر در محصول استفاده شده است:
    1. پروتئین وی ایزوله هیدرولیز شده (Hydrolyzed Whey Protein Isolate)
    2. پروتئین وی ایزوله (Whey Protein Isolate)
  • پروتئین وی کنستانتره یا تغلیظ شده (Whey Protein Concentrate)
  1. پروتئین شیر تغلیظ شده (Milk Protein Concentrate)
  2. کلسیم کازئینات (Calcium Caseinate)
  3. میسلار کازئین (Micellar Casein)
  • کلسیم: 472 میلی گرم, (47% نیاز روزانه)
  • آهن: 0.49 میلی گرم, (5% نیاز روزانه)
  • سدیم: 910 میلی گرم, (9% نیاز روزانه)
  • پاپائین (آنزیم هضمی استخراج شده از میوه گرمسیری پاپایا), 50 میلی گرم
  • آمیلاز, 50 میلی گرم

معرفی ترکیبات سازنده پروتئین فاز 8

در یک پیمانه 42 گرمی, پروتئین فاز 8, 26 گرم پروتئین وجود دارد که تقریبا 52% نیاز روزانه به پروتئین را تامین می کند و از 6 منبع با کیفیت تامین می شود. این پروتئین ها همگی از شیر مشتق شده و با داشتن ارزش بالای بیولوژیکی و سرعت های متفاوت هضم, باعث بازسازی و ریکاوری عضلات می شوند.

پروتئین وی ایزوله

پروتئین وی ایزوله, سردسته پروتئین ها ی به کار رفته در ترکیب است و میزان آن 97% براورد شده است. پروتئین ایزوله وی پروتئین فاز 8, یکی از خالص ترین انواع وی ایزوله است و تقریبا 90 تا 95% پروتئین دارد و در مقایسه با سایر انواع پروتئین وی, دارای چربی, کربوهیدرات و لاکتوز کمتری است و پروتئین آن زود هضم می شود. پس, برای ساختن و نگهداری عضله بسیار مناسب است. البته اعتقاد بر این است که این محصول نه تنها در عضله سازی, بلکه در کوتاه کردن زمان ریکاوری نیز بسیار موثر است.

پروتئین وی ایزوله هیدرولیز شده

پروتئین وی هیدرولیز شده (WPH), یک فرم فوق خالص پروتئین است. برای تولید آن, WPI را هیدرولیز و به ذرات کوچکتری به نام پپتید تبدیل می کنند. این ذرات نیازی به هضم ندارشته, جذب سریع تری از وی معمولی دارند. بنابراین, به عنوان  مصرف در حین تمرین یا بعد از آن بسیار مناسب هستند. البته, مصرف آنها برای مدت طولانی تر در طول روز مناسب نیست. WPH, علاوه بر کمک به نگهداری عضله, مدت زمان ریکاوری ورزشی را نیز کوتاه می کند.

Whey Protein Concentrate

پروتئین وی کنستانتره, (WPC), فرم کمتر خالص پروتئین وی بوده, 70 تا 80 درصد خلوص پروتئینی دارد و دارای چربی, کربوهیدرات و لاکتوز بیشتری از WPI است. مزیت آن, دارا بودن مقدار ایمونوگلوبین بالاتر از پروتئین وی ایزوله و به علاوه, ارزانتر و معمولا خوشمزه تر بودن آن است.

بعضی با استفاده از WPC موافق ترند به دلیل این که معتقدند وی ایزوله بیشتر تحت فرایند های کارخانه ای قرار می گیرد و غیر طبیعی تر است. هرچه هست, هر دو باهم, در کنار تمرینات منظم, تغذیه و خواب کافی به ماهیچه ها کمک می کنند و باعث افزایش قدرت عضله و ریکاوری سریع تر می شوند. به علاوه, از طریق کمک به افزایش گلوتاتیون که یک آنتی اکسیدان قوی است, رادیکال های آزاد را سرکوب می کنند.

مکس استارز  پروتئین آل وی کلاسیک آلمکس نوتریشن

پروتئین شیر کنستانتره

پروتئین شیر کنسانتره یا تغلیظ شده, ترکیبی از پروتئین سریع الجذب وی (20%) و پروتئین آهسته جذب شونده کازئین (80%) است. پروتئین شیر کنستانتره, یک گزینه عالی به عنوان منبع پیوسته رهش پروتئینی است. چون پروتئین آن, دارای هر دو نوع جذب سریع و آهسته است و می توان انتظار داشت برای 8 ساعت, ماهیچه را تغذیه نموده, باعث افزایش سنتز پروتئین و توده عضلانی شود. علاوه بر آن, فرد را را سیر نگه داشته, به تقویت سیستم متابولیک بدن , تقویت عملکرد قلب و عروق, و تنظیم قند خون کمک میکند. به علت دارا بودن کلسیم, نقش این پروتئین در سلامت قلب حیاتی است.

کلسیم کازئینات

کلسیم کازئینات, یک فرم آهسته جذب شونده پروتئین است و از بخش غیر محلول شیر بدست می آید. این ترکیب, 90% پروتئین دارد و غنی از ال-گلوتامین است. عمل آن کمک به افزایش و نگهداری عضلات, افزایش هورمون رشد و بهبود عملکرد دستگاه گوارش است. بهترین فرم موجود در بازار برای این پروتئین نوع میسلار آن است که آن هم در مکمل پروتئین فاز 8 به کار رفته و در قسمت بعد, توضیح داده می شود.

کازئین میسلار (Micellar casein)

کازئین میسلار دارای تقریبا 90% پروتئین طبیعی است. وقتی در کارخانه, پروتئین کازئین را از لاکتوز و پروتئین وی در شیر جدا می کنند, محصول نهایی که می ماند, کازئین میسلار است. آهسته ترین سرعت جذب را دارد (حتی آهسته تر از کازئینات کلسیم) و قادر است تا 8 ساعت پس از مصرف, ماهیچه را تغذیه کند. مصرف آن قبل از خواب نیز مفید است. چون پروتئین سازی در خواب آهسته تر است و مصرف این پروتئین قبل از خواب, یک منبع آهسته و پیوسته از آمینو اسیدهای لازم برای ساختن و بازسازی را برای ماهیچه ها فراهم می کند.

پروتئین فاز 8 بهترین پروتئین برند ماسل تک با ترکیبی از 6 پروتئین مختلف

تجزیه و تحلیل فرمول پروتئین فاز 8
پروتئین ها

نکته چشمگیر فرمول 8, استفاده از 6 منبع مختلف پروتئینی, به مقدار قابل توجه (26 گرم در 42 گرم سروینگ) است. این میزان پروتئین معادل تقریبا 52% نیاز روزانه است و به منظور افزایش سنتز و رشد ماکزیمم عضلات, و پر کردن شکاف های تغذیه ای در فرمول گنجانده شده است.

ترکیب پروتئینی فرمول 8, شامل  پروتئین وی کنستانتره (WPC), 97%   پروتئین وی ایزوله (WPI) و پروتئین وی هیدرولیز شده (WPH) است که فرد را بعد از تمرینات سنگین, از وضعیت کاتابولیک به وضعیت آنابولیک می برد. پروتئین وی زود هضم است و افزودن فرم هیدرولیز شده آن که نیازی به هضم ندارد, تغذیه سریع عضلات را تضمین می کند. در ترکیب پروتئینی فرمول 8, بجز ترکیبات زود هضم  پروتئین وی,  اجزاء پروتئینی آهسته جذب شونده کازئینات کلسیم, و کازئین میسلار نیز وجود دارد که با استمرار وضعیت کاتابولیک تا 8 ساعت, باعث نگهداری عضلاتی خواهند شد که به سختی به دست می آیند.

در هر قاشق مکمل پروتئین 8, 5.6 گرم آمینو اسید شاخه دار و 5 گرم ال-گلوتامین موجود است که بجز کاهش چربی, به افزایش سنتز پروتئین, عملکرد بهتر دستگاه گوارش, و بهبود نگهداری ماهیچه نیز کمک می کنند.

مواد معدنی

افزودن کلسیم به فرمول پروتئین فاز 8, تامین کننده 47% نیاز روزانه کلسیم است و  به افزایش سلامت قلب و عروق و بهبود عملکرد آن, استحکام استخوان و تنظیم سطح فشار خون کمک می کند و البته فواید بسیار دیگری نیز دارد. پروتئین فاز 8, یک منبع غنی آهن نیست, اما مقدار متوسط سدیم موجود در آن, بدون تاثیر بر فشارخون, به رفع گرفتگی عضلات, تعادل مایعات بدن و افزایش عملکرد شناختی مغز کمک می کند.

چربی و کربوهیدرات

پروتئین فاز 8, یک مکمل کم چربی (2% نیاز روزانه), کم کربوهیدرات (3% نیاز روزانه), کم شکر شکر (1 گرم در 42 گرم سروینگ) و دارای مقدار ناچیز چربی اشباع (5% نیاز روزانه) است. این موارد, همه از نقاط قوت محصول به شمار رفته, برای سلامت دراز مدت بدن موثرند.

آنزیم ها

وجود آنزیم های پاپائین و آمیلاز, به ترتیب به تجزیه پروتئین ها و کربوهیدرات های موجود در پروتئین فاز 8 کمک میکند و حصول به نتیجه نهایی را تسهیل می نماید

مکس استارز  تست بوستر تست اچ دی ماسل تک

از دیگر نکات برجسته این فرمول, شفاف بودن است, به نحوی که ترکیبات به کار رفته و میزان آنها به روشنی بیان شده است.

نکات منفی

نکات منفی فرمول پروتئین فاز 8  عبارتند از:

  • میزان کلسترول: کلسترول این محصول بالاست (17% نیاز روزانه) و در صورت وجود هر نوع نگرانی در مورد کلسترول , بهتر است از مصرف آن, صرف نظر کرد.
  • وجود پر کننده ها (Fillers)
  • شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز (Sucralose): مصرف سوکرالوز با چاقی مرتبط بوده است. استویا (Stevia), یک شیرین کننده طبیعی است که به تنظیم فشار خون و قند خون نیز کمک می کند و می توانست جانشین بهتری برای سوکرالوز باشد.
  • ماده افزودنی غذایی کاراگینان (Carrageenan) نیز از موارد منفی پروتئین فاز 8 شمرده می شود. بر اساس نتایج بررسی های صورت گرفته, مصرف کاراگینان با سرطان زایی مرتبط بوده است.

فواید پروتئین فاز 8  ماسل تکخرید پروتئین فاز 8 ماسل تچ

در وبسایت این محصول, به موارد زیر اشاره شده است:

  • دارای ارزش بالای بیولوژیکی
  • مخلوط پروتئینی پیوسته رهش
  • 8 ساعت مداوم رها سازی آمینو اسید
  • مکمل مناسب برای افزایش توده عضلانی و کاهش زمان ریکاوری

تمام این ادعاها قابل قبول است و پروتئین فاز 8, یک مکمل پروتئینی است که بدن را در وضعیت آنابولیک  قرار می دهد.

پروتئین فاز 8 برای چه کسی مناسب است؟

هدف سازنده محصول, مصرف آن توسط افراد سالم و فعالی بوده است که مایلند:

  • توده عضلانی خود را توسعه داده و آن را نگهداری کنند.
  • کمبودهای احتمالی تغذیه ای خود را برطرف کنند.
  • به نیاز پروتئینی روزانه خود برسند.
  • به اهداف تناسب اندام خود دسترسی پیدا کنند.

عوارض جانبی  فاز 8 ماسل تک

پروتئین فاز 8 ماسل تک, 17% نیاز روزانه کلسترول دارد که مقدار زیادی است. همچنین, دارای شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز  و ماده افزودنی کاراگینان است, که به ترتیب مرتبط با چاقی و سرطان زایی هستند. اگر به این موارد یا سایر ترکیبات موجود در آن مشکوک هستید, قبل از خرید محصول, با پزشک مشورت کنید.

هشدار در مورد مصرف پروتئین فاز 8

  • مصرف آن در بارداری و شیردهی ممنوع است.
  • در صورت داشتن شرایط خاص پزشکی, قبل از مصرف باید با پزشک مشورت کرد.
  • دور از دسترس کودکان نگه داشته شود.
  • افرادی که به لاکتوز یا شیر و لبنیات حساسیت دارند, هنگام استفاده از محصول, باید با پزشک خود مشورت کنند.

مزایا و معایب پروتئین فاز 8

مزایا

  • دارای فرمول پیوسته رهش 8 ساعته
  • کم چربی, کم کربوهیدرات و کم شکر, پس, دوستدار سلامت طولانی مدت بدن
  • دارای آنزیم های هضمی برای هضم مواد و کسب نتایج بهتر
  • شفافیت عالی, تمام ترکیبات به کار رفته و مقدار آنها, توسط سازنده معرفی شده است.
  • خوشنامی, توسط یکی از بهترین شرکت های سازنده مکمل تولید می شود و به علاوه, رضایت مصرف کنندگان را جلب نموده است.
  • در طعم های متنوع و مطابق با سلیقه های مختلف تولید می شود.

    معایب

  • دارای کلسترول زیاد (17% نیاز روزانه)
  • دارای پرکننده (Filler), شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز و کاراگینان, دو ترکیبی که به ترتیب با چاقی و سرطان زایی مرتبطند.

دستور استفاده از پروتئین فاز 8

  • یک سروینگ محصول, معادل یک قاشق است که در بسته بندی آن موجود می باشد.
  • یک سروینگ (1 قاشق) را باید با 8 اونس (226.7 گرم) آب سرد یا شیر مخلوط کرده, خوب به هم بزنید. البته, برای دریافت پروتئین بیشتر, می توانید  2 قاشق پروتئین را با 14 اونس آب مخلوط کنید.
  • مقدار آب اینقدر دقیق نیست ولی باید مطمئن باشید که در حین مصرف پروتئین فاز 8, مقدار زیادی آب, تا 10 لیوان, دریافت می کنید.
  • بهتر است مکمل را بین وعده های اصلی غذایی مصرف کنید. البته, به دلیل دارا بودن پروتئین های سریع الجذب, می توان آن را قبل از تمرین هم استفاده کرد.
  • برای نتایج بهتر, روزانه 4 قاشق (سروینگ) از پودر پروتئین فاز 8 را, برای حداقل 8 هفته مصرف کنید.

    قیمت و خرید پروتئین فاز 8

این محصول, هم به شکل آنلاین و هم در فروشگاه های مکمل های تغذیه ای ورزشی به شرح زیر به فروش می رسد:

  • یک ظرف 907 گرمی (برای 22 روز), 24.99 دلار
  • یک ظرف 997 گرمی (برای 24 روز), 25.99 دلار
  • یک ظرف 1.9 کیلوگرمی (برای 50 روز), 44.79 دلار
طعم ها ی موجود پروتئین فاز 8

پروتئین فاز 8, دارای طعم های زیر است:

  • وانیل
  • توت فرنگی
  • شکلات کره بادام زمینی
  • شکلات شیری
  • شکلات سفید
  • شیرینی و خامه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!