چربی سوز

سی ال ای مای پروتئین  : فواید ، روش مصرف و قیمت

سی ال ای (اسید لینولئیک کونژوگه) یک اسید چرب امگا 6 طبیعی است که برای سلامتی روزانه بسیار مهم است. یکی از محبوب ترین مکملها ، سی ال ای مای پروتئین سافت ژل ها 1000 میلی گرم از روغن گلرنگ را با 80 درصد سی ال ای در هر سروینگ فراهم می کنند.

سی ال ای مای پروتئین: فواید ، روش مصرف و قیمت

سی ال ای (اسید لینولئیک کونژوگه) یک اسید چرب امگا 6 طبیعی است که برای سلامتی روزانه بسیار مهم است. یکی از محبوب ترین مکمل های ما، سی ال ای مای پروتئین، این سافت ژل ها 1000 میلی گرم از روغن گلرنگ را با 80 درصد سی ال ای در هر سروینگ فراهم می کنند.

مکمل سی ال ای مای پروتئین

مزیت های کلیدی سی ال ای مای پروتئین:

1000 میلی گرم اسید چرب امگا  6

کمک به افزایش حجم عضله

مکمل ورزشی محبوب

منبع مناسبی از امگا 6

بدن نمی تواند سی ال ای را تولید کند، بنابراین باید از طریق رژیم غذایی آن را دریافت کنید، اما از آنجایی که به طور عمده در گوشت و لبنیات یافت می شود ممکن است مشکل باشد. سی ال ای مای پروتئین برای کمک به افزایش حجم عضله به وسیله سوختن انرژی و متابولیسم چربی شناخته شده است.

سافت ژل های سی ال ای مای پروتئین ما تمام مزیت های سی ال ای را بدون صرف زمان و تلاش برای تهیه یک وعده غذایی حاوی آن یا کالری اضافی فراهم می کند.

زمان مناسب برای مصرف سی ال ای مای پروتئین

سافت ژل های سی ال ای مای پروتئین روش ایده آلی برای ایجاد تعادل در رژیم غذایی از طریق مکمل ها هستند. به سادگی، یک یا دو عدد سی ال ای مای پروتئین را با هر وعده و برای نتایج بهتر 1 الی 3 بار در روز مصرف کنید.

سی ال ای برای سلامت عمومی شما مهم است، اما شما برای دستیابی به اهداف ورزشی تان به پروتئین نیز نیاز دارید. برای این منظور ایمپکت وی ایزولات را جهت رشد و حفظ عضلات اضافه کنید.

ترکیبات تشکیل دهنده سی ال ای مای پروتئین

لینولئیک اسید کونژوگه 80 درصد (حاصل از گلرنگ)، ژلاتین (سافت ژل)، گلیسرول، آب تصفیه شده

بدون رنگ مصنوعی و نگهدارنده، مخمر، گلوتن، نشاسته و لاکتوز. بدون افزودنی نمک (سدیم کلراید) یا شکر.

اطلاعات تغذیه ای سی ال ای مای پروتئین

اندازه سروینگ: 2 سافت ژل

تعداد سروینگ هر بسته: 30 (60 سافت ژل)

برند: مای پروتئین

سی ال ای مای پروتئین (لینولئیک اسید کونژوگه) چربی سوزی و سیستم ایمنی را تقویت می کند

منابع طبیعی سی ال ای مای پروتئین

بسیاری از افراد به محض شنیدن گوشت و کره به سرعت به حمله قلبی و افزایش وزن فکر می کنند، اما واقعیت این است که تمام انواع چربی های طبیعی سالم هستند و حتی وقتی شما نسخه های با کیفیت بالای آن ها را در حد تعادل مصرف کنید، مفید هم هستند.

اسید لینولئیک کونژوگه (سی ال ای) نامی است که به گروهی از مواد شیمیایی موجود در اسیدهای چرب به نام لینولئیک اسید داده شده است. چندین منبع اصلی سی ال ای در رژیم غذایی محصولات لبنی پر چرب، گوشت گوساله و کره می باشند. اگرچه اکثریت مردم تصور می کنند این غذاها منابع نا سالمی از چربی اشباع هستند، اما سی ال ای ضروری را نیز فراهم می کنند که نوعی از چربی های غیر اشباع است که باید از رژیم غذایی دریافت شود.

بدن برای سلامتی به هر سه نوع چربی نیاز دارد زیرا همه آنها دارای عملکردهای متفاوتی از بارداری گرفته تا گوارش و عملکرد مغز می باشند. نه تنها این درست نیست که خوردن چربی باعث چاق شدن شما می شود، بلکه انواع مشخصی از چربی های سالم هستند که در بهترین غذاهای چربی سوز موجود هستند. اما کیفیت برای چربی ها بسیار مهم است، به خصوص انواعی از آن ها که از محصولات حیوانی هستند.

پیشنهاد مکس استارز  نقد و بررسی آمینو انرژی مای پروتئین

سی ال ای مای پروتئین برای بدن شما چه می کند؟ سی ال ای جهت مبارزه با سرطان، جلوگیری از افزایش وزن و کمک به عضله سازی شناخته شده است و به طور ویژه درگوشت و کره با کیفیت بالا از گاو های سالم یا دیگر حیوانات یافت می شود.

سی ال ای مای پروتئین (لینولئیک اسید کونژوگه) چیست؟

لینولئیک اسید کونژوگه یا سی ال ای یک نوع چربی غیر اشباع به طور خاص اسید چرب امگا 6 می باشد. یک فرم از لینولئیک اسید است که رایج ترین اسید چرب امگا 6 موجود در غذاها است. در واقع 28 فرم مختلف از سی ال ای، شامل 16 ایزومر طبیعی شناسایی شده اند اما به نظر می رسد دو تا از آنها بسیار ارزشمند هستند. این دو c9,t11 و t10,c12 نامیده می شوند.

طبق تحقیقات انجام شده، مزیت های لینولئیک اسید کونژوگه عبارت است از:

  • کمک به کاهش وزن
  • عضله سازی و افزایش قدرت
  • اثرات ضد سرطانی
  • مزیت های استخوان سازی
  • کمک به رشد و نمو
  • از بین بردن اترواسکلروزیس (سفت شدن شریان ها)
  • بهبود هضم
  • کاهش آلرژی و حساسیت های غذایی
  • کمک به تنظیم سطح قند خون

دوز روزانه توصیه شده ای برای سی ال ای مای پروتئین وجود ندارد، اما مطالعات نشان می دهند که متوسط مصرف روزانه تقریبا 212-152 میلی گرم برای مردان و زنان غیر گیاه خوار است. از آنجایی که سی ال ای در محصولات حیوانی یافت می شود، وگان ها و وجترین ها معمولا سطح پایین تری از آن را دارند.

اما آیا چربی های امگا 6 موجود در سی ال ای  التهابی نیستند؟

سی ال ای در محصولات لبنی، گوشت پستانداران و همچنین در روغن های گیاهی هیدروژنه صنعتی و دیگر محصولات سنتتیک یافت می شود. باور بر این است که میکروب های مشخصی که در دستگاه گوارش پستانداران نشخوار کننده از جمله گاو، گوسفند و بز زندگی می کنند، لینولئیک اسید را از طریق یک فرایند بیوهیدروژناسیون به فرم های مختلفی از سی ال ای تبدیل می کند. این فرایند موقعیت و ترتیب پیوند های دوگانه چربی را تغییر می دهد و منجر به پیوند یگانه بین یک یا هر دو پیوند دوگانه می شوند.

تمام انواع چربی ها (لیپیدها) -از محصولات حیوانی، تخم مرغ و لبنیات گرفته تا روغن ها، آجیل، دانه ها و نارگیل- از اسیدهای چرب ساخته شده اند. برخی از چربی ها ضروری هستند زیرا بدن خودش نمی تواند آنها را بسازد، در حالیکه دیگر چربی ها غیر ضروری هستند زیرا بدن می تواند آنها را از دیگر مواد غذایی سنتز کند. ما نیاز داریم که چربی های ضروری را از رژیم غذایی حاوی اسید چرب امگا 3 غیر اشباع (موجود در ماهی، غذای دریایی، تخم مرغ و برخی از دانه ها) و چربی های امگا 6 غیر اشباع (موجود در بیشتر روغن ها و دانه های گیاهی) دریافت کنیم.

امگا 3 ها به عنوان ضد التهاب شناخته شده اند، در حالیکه گفته می شود امگا 6 ها التهابی هستند. واقعیت این است که ما به هر دو نوع چربی های ضروری برای تعادل در عملکردهای ایمنی، هورمون، گوارش و سیستم ایمنی نیاز داریم، به همین دلیل است که رژیم غذایی با چربی پایین، زمانی که فرد مقدار کافی از چربی های سالم را دریافت نمی کند، خطراتی به دنبال خواهد داشت.

پیشنهاد مکس استارز  هوریکان ایکس اس – پست ورک اوت مای پروتئین

چربی های امگا 6 به طور معمول توسط افرادی که رژیم غذایی استاندارد غرب را دنبال می کنند، بیش از حد مصرف می شوند و از این رو خطرناک هستند. به طور ایده آل، رژیم غذایی باید از نظر مصرف اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 برابر باشد، اما رژیم استاندارد آمریکایی امگا 6 بسیار بالاتری دارد، به همین دلیل است که به عنوان عامل التهابی شناخته می شود. متاسفانه التهاب، ریشه بیشتر بیماری های مزمن- از جمله سرطان، بیماری قلبی، دیابت، افسردگی، اختلالات خود ایمنی و زوال عقل می باشد.

هر دو نوع چربی های ضروری را نه تنها باید از غذاهایی که میخوریم به دست آوریم، بلکه بسیار مهم است که آنها را در مقادیر مناسب مصرف کنیم. لینولئیک اسید کونژوگه یک نوع از چربی امگا 6 است که می توانیم بیشتر مصرف کنیم، چرا که تمایل دارد مانند یک غذای امگا 3 در بدن عمل کند و به کاهش التهاب و بهبود دیگر جنبه های سلامتی کمک کند. این نوع چربی همچنین به خاموش کردن گرسنگی (به وسیله هورمون گرسنگی به نام گرلین) کمک کرده و می تواند توانایی شما در جذب مواد غذایی را افزایش دهد.

6 مزیت سی ال ای سی ال ای مای پروتئین  : فواید ، روش مصرف و قیمت

  1. کمک به کاهش وزن و چربی سوزی
  2. تنظیم قند خون و کمک به بهبود عملکرد انسولین
  3. بهبود عملکرد ایمنی و کمک به غلبه بر سرطان
  4. کاهش آلرژی و علائم آسم
  5. بهبود علائم آرتریت روماتوئید
  6. بهبود قدرت عضلات

 

منابع غذایی طبیعی برای سی ال ای مای پروتئین

بهترین منابع غذایی سی ال ای

  • کره گرفته شده از گاو علفخوار (ترجیحا ارگانیک)
  • محصولات لبنی پر چرب مثل خامه، شیر، ماست یا پنیر
  • گوشت گاو علفخوار
  • همچنین موجود در محصولات لبنی تولید شده از گوسفند یا بز مثل شیر بز
  • در مقادیر کمتر در بره، گوساله و بوقلمون علفخوار و غذاهای دریایی نیز یافت می شود.

آیا لازم است شما مکمل سی ال ای  مصرف کنید؟

ممکن است سی ال ای را بتوان از مکمل ها دریافت کرد، اما درست مثل بیشتر مواد غذایی، سی ال ای به فرم مکمل یعنی سی ال ای مای پروتئین ضرورتا اثرات مشابهی با سی ال ای به فرم طبیعی موجود در غذاهای واقعی نخواهد داشت.

ممکن است انواعی از سی ال ای که در مکمل های سی ال ای مای پروتئین وجود دارند مؤثر ترین نوع آنها نباشند؛ کل مواد غذایی از سی ال ای c9,t11 تشکیل شده است، در حالیکه بسیاری از مکمل ها دارای سی ال ای t10,c12 هستند.

از سوی دیگر، در بسیاری از موارد سی ال ای موجود در مکمل ها با تغییر شیمیایی لینولئیک اسید از روغن های گیاهی نا سالم ساخته شده اند.

هشدار ها و عوارض جانبی بالقوه سی ال ای 

قبل از شروع مصرف سی ال ای مای پروتئین، مهم است در نظر بگیریم که چه چیزهایی در مورد مزیت ها و خطرات سی ال ای می دانیم. سی ال ای مای پروتئین برای مصرف به عنوان یک مکمل غذایی در آمریکا با عنوان safe شناخته شده است. با این وجود، همه تحقیقات نشان دهنده این نیستند که دوزهای بالای این مکمل safe هستند.

شواهدی وجود دارد که مصرف دوزهای بالای سی ال ای مای پروتئین ممکن است با مشکلات جدی سلامتی در ارتباط باشد، به ویژه آنهایی که بر کبد اثر می گذارند.

 منبع : myprotein

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
بستن