گینر - مکمل افزایش وزن

اکستریم گینر بلند مای پروتئین آخرین دستاورد افزایش وزن

مس گینرها شیک هایی هستند که دریافت کالری و پروتئین را افزایش می دهند و برای تقویت عضله سازی در باشگاه طراحی شده اند. اکستریم گینر بلند مای پروتئین اگرچه سهم ناچیزی در بازار انبوه مکمل ها و شیک های پروتئینی دارد, ولی یک محصول مناسب با قیمت معقول است. برای دانستن اینکه آیا این مکمل به همان اندازه در عضله سازی موثر است یا نه این نوشته را بخوانید.  

مکمل گینر مای پروتئین (My protein Extreme Gainer Blend)

مخلوط گینر مای پروتئین (ساخته شده توسط  شرکت (MyProtein مکمل ایده آلی برای افرادی است که مایلند توده بدنی خود را بدون افزایش چربی زیاد کنند. این مکمل در واقع همان هارد اکستریم گینر قبلی است (Hard Gainer Extreme) و اگرچه نام آن عوض شده, ولی ترکیبات سازنده و طعم ها همان است که بود.

 

این مکمل دارای یک مخلوط پروتئینی بی نظیر و با کیفیت, از 5 منبع مختلف است و بر پایه علمی تولید شده است. نحوه رها شدن آمینو اسیدهای آن در بدن به گونه ای است که به سنتز مناسب پروتئین و نهایتا, رشد توده عضلانی منجر می شود و به علاوه, از تخریب ماهیچه نیز, پیشگیری می کند. این مکمل یک انتخاب هوشمندانه برای افرادی است که به هر دلیل, به کالری بیشتر نیاز دارند.

 

حتما بخوانید مقایسه 10 نمونه از بهترین گینرها

مشخصات گینر مای پروتئین

نکات مثبت

  • دارای فرمول همه در یک
  • دارای پروتئین های با کیفیت
  • دارای 5 گرم کراتین, عامل ضروری در عضله سازی
  • دارای 35 گرم پروتئین, 61 گرم کربوهیدرات, و 446 کالری در سروینگ
  • دارای MCT, ویتامین ها و مواد معدنی اضافی
  • دارای مخلوط کربوهیدراتی با گلیسمیک ایندکس (GI) نسبتا پایین
  • دارای 17 گرم شکر در سروینگ (خیلی زیاد نیست)
  • دارای دانه های بذر کتان (حاوی امگا-3 زیاد)

نکات منفی

  • مقدار پروتئین آن در سمت پایین دامنه است
  • در مقایسه با پروتئین وی, کازئین کمتری دارد

 

اجزاء سازنده گینر مای پروتئین

 

پروتئین وی کنستانتره (Whey Protein Concentrate)

این هسته پروتئینی در بیشتر مس گینرها و شیک های پروتئینی مورد استفاده قرار می گیرد. تولید آن ارزان تمام می شود و معمولا بین 35% تا 80% محتوای وزنی, پروتئین دارد (بیشتر نزدیک به 80%). سریع الجذب است و مقدار قابل توجهی آمینو اسید شاخه دار (BCAA) دارد که در ساختن پروتئین عضله موثر است.

 

پروتئین وی کنستانتره 12/4% وزن کل مکمل را تشکیل می دهد. اگرچه این مقدار زیادی نیست, ولی چون منابع دیگر پروتئین نیز حضور دارند, قابل قبول است. مس گینرها عموما به دلیل داشتن کربوهیدرات و چربی, پروتئین کمتری دارند.

 

پروتئین وی ایزوله (Whey Protein Isolate)

میتوان گفت برادر وی کنستانتره است, ولی بیشتر خالص شده و در نتیجه پروتئین بیشتری دارد. البته, همین باعث بالاتر رفتن قیمت آن هم می شود. این ترکیب باعث غنای محتوای پروتئینی و کیفیت آن می شود. وی ایزوله سریع الجذب است و حدود 90% وزن آن را پروتئین تشکیل می دهد. البته باید گفت که وی ایزوله فقط 75 درصد این شیک پروتئینی را تشکیل می دهد.

 

پروتئین کنستانتره شیر (Milk Protein Concentrate)

پروتئین شیر مخلوطی از کازئین و وی فرآوری نشده (غالبا با نسبت 80 به 20)  است. هم ارزانتر است و هم هنوز دارای چربی و قند است که البته این برای مس گینر ها چیز بدی نیست. استفاده از این ترکیب, یک راه ارزانتر برای افزودن کازئین به محصولات است. جذب کازئین برخلاف وی به آهستگی صورت می گیرد.

 

کازئین زنجیر طولانی تری دارد و نسبت به وی, خیلی آهسته تر در دسترس ماهیچه قرار می گیرد. همچنین یک ژل فیبر مانند در روده تشکیل می دهد که به آهسته تر شدن جذب آن بیشتر کمک می کند. این باعث می شود که کازئین بعد از جذب شدن پروتئین وی, در بدن رها و مورد استفاده قرار می گیرد. پروتئین شیر فقط 6% وزن شیک مکمل را تشکیل می دهد, یعنی 6 گرم کازئین از 35 گرم پروتئین در هر سروینگ محصول. وقتی تصور کنیم یک لیوان شیر دارای 7 گرم کازئین است, 6 گرم اصلا زیاد نیست.

مکس استارز  استکد پروتئین گینر اولوشن نوتریشن

 

کلسیم کازئینات

بطور شیمیایی از شیر جدا می شود و با تغییر pH در حین فرایند, ساختارش تخریب می شود و همین باعث آهسته تر شدن جذب آن می شود. البته اینها همه, بر استفاده بدن از کلسیم کازئینات تاثیری ندارد. تولید کننده ها به آن علاقه زیادی دارند چون بیش از 90% پروتئین دارد و به راحتی با آب مخلوط می شود.

در حالی که کازئین از نظر BCAA و گلوتامین غنی است, ولی کلسیم کازئینات اینطور نیست, چون کمی, زیادی تصفیه می شود! مخلوط اکستریم گینر مای پروتئین 5/5% کازئینات دارد.

 

مخلوط کربوهیدراتی گینر مای پروتئین

نشاسته ذرت اصلاح شده

نشاسته ذرت اصلاح شده, نشاسته تصفیه شده ای است که تا حدی تجزیه شده, و بیشتر برای تقویت بافت و ایجاد ضخامت در آن مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات زیادی در مورد اثرات آن بر سلامتی در دست نیست. در مس گینر اکستریم بلند, میزان نشاسته ذرت اصلاح شده 37/2% و شاخص گلیسمیک آن حدود 77 است. یعنی تاثیر زیادی در افزایش قند خون ندارد. میزان کلی شکر هم 17 گرم است که زیاد بد نیست.

 

آرد جو دو سر

غنی از بتا گلوکان هاست که در کاهش کلسترول بد (LDL) و کاهش خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی موثر است. جو دو سر حتی در فرم پودر شده هم شاخص گلیسمی پایینی دارد. منبع عالی از کربوهیدرات های مفید است که هم کالری را افزایش می دهد و هم بدون گلوتن است. متاسفانه مای پروتئین فقط 7/4 درصد وزنی آرد جو دو سر دارد که کمی بی معنی به نظر می رسد.

 

تری گلیسریدهای دارای زنجیر متوسط (MCT)

چربی های اشباع شده ای هستند که از لبنیات, روغن نارگیل و روغن پالم ساخته می شوند. این تری گلیسریدها توسط ورزشکاران به عنوان منبع انرژی استفاده می شوند و وقتی به جای چربی های معمولی مصرف می شوند, همراه با کاهش آهسته توده چربی هستند.

 

ال-گلوتامین

در مقادیر زیاد در پروتئین وی و کازئین یافت می شود. البته معلوم نیست که استفاده از مکمل گلوتامین همراه با یک رژیم پر پروتئین اثری دارد یا نه. ثابت شده است که ال-گلوتامین به افرادی که دچار آسیب های فیزیکی شده اند, برای بازسازی این آسیب ها کمک می کند. مخلوط اکستریم گینر مای پروتئین دارای 5 گرم گلوتامین است که بدون شک, مقدار مناسبی است.

 

کراتین مونوهیدرات

کراتین برای هر مس گینری یک عنصر عالی است. پروتئینی که تحقیقات زیادی روی آن انجام شده است. کراتین همانطور که با فراهم کردن سریع انرژی در حین ورزش, کارایی ورزشکار را بیشتر می کند, جریان مایعات به عضله را نیز افزایش می دهد.

 

اثبات شده است که کراتین در تقویت خروجی قدرت, افزایش وزن کلی, و توده عضلانی موثر است. کراتین مکمل با ارزشی است و خوشبختانه میزان آن در این مس گینر, 5 گرم است که دوز مناسبی است و نیازی به دریافت بیشتر آن از طریق سایر مکمل ها نیست.

 

پودر بذر کتان

غنی از اسیدهای چرب امگا-3, آنتی اکسیدانها و فیبر است. به این دلایل, افزودن بذر کتان به لیست ترکیبات مکمل, یک اقدام معقولانه است. ثابت شده است که بذر کتان در کاهش کلسترول و فشار خون بالا موثر است. میزان آن در ترکیب مکمل 3% است و چون بیشتر مردم مقدار کافی امگا-3 دریافت نمی کنند, گزینه سودمندی است.

 

سایر ترکیبات سازنده گینر مای پروتئین

سایر ترکیبات به کار رفته عبارتند از :

امولسیفایر 12/4% (لسیتین سویا و آفتابگردان), طعم دهنده های طبیعی (بسته به طعم محصول, متفاوت است مثلا در مکمل طعم موزی از عصاره کورکومین, در مکمل شکلاتی از پودر کاکائوی کم چربی, و در مکمل وانیلی از طعم وانیل استفاده می شود), شیرین کننده سوکرالوز,  صمغ گزانتان, پودر مولتی ویتامین (شامل منیزیم, ویتامین C, آهن, ویتامین E, روی, نیاسین, ویتامین  A, ویتامین B6, تیامین, ویتامین D3, ید, ریبوفلاوین, کمپلکس مولتی آنزیم.

مکس استارز  ریل گین مکمل افزایش وزن یونیورسال نوتریشن

 

اطلاعات تغذیه ای

 

نام ترکیبدر 100 گرمدر سروینگ
انرژی402 کیلو کالری502 کیلو کالری
چربی6/2 گرم7/8 گرم
چربی اشباع0/5 گرم0/6 گرم
کربوهیدرات50 گرم62 گرم
نمک0/3 گرم0/4 گرم
 RI*% (درصد نیاز روزانه)
ویتامین A401 میلی گرم50%
ویتامین E6/81 میلی گرم64%
ویتامین C41/71 میلی گرم51%
تیامین0/57 میلی گرم52%
ریبوفلاوین0.72 میلی گرم51%
نیاسین8/23 میلی گرم51%
ویتامین 6B0/721 میلی گرم52%
فولیک اسید103 میکروگرم52%
ویتامین B121/27 میکروگرم51%
منیزیم192/98 میلی گرم51%
ید76 میکروگرم51/5%
*مرجع دریافت, نیاز فرد بالغ متوسط است (2400 کیلوکالری) و مقادیر بر اساس مکمل با طعم خامه ای توت فرنگی است

 

 

فواید گینر مای پروتئین

مخلوط اکستریم گینر یک مکمل توده ساز است و مواد مغذی مورد نیاز برای تقویت عضله سازی را در خود دارد. به علاوه, دارا بودن مخلوط ویتامین ها و مواد معدنی آن, به ارتقاء سطح سلامت و تندرستی عمومی کمک می کند. ویتامین C برای هشیاری مغز, منیزیم برای نگهداری عضلات و استخوانها و عملکرد طبیعی آنها, ویتامین B6 برای تقویت عمومی مفید هستند. کراتین موجود در این مکمل عملکرد حداکثری جسمانی را در هنگام ورزش پشتیبانی می کند و گلوتامین آن به ساختن و بازسازی عضلات کمک می کند.

 

مخلوط گینر مای پروتئین برای چه کسانی مناسب است؟

این مخلوط برای افرادی که به دنبال توده سازی و افزایش توده عضلانی هستند عالی است. بجز آن, هر کسی که خواهان دریافت پروتئین و کربوهیدرات بیشتری است از آن سود می برد. مخلوط پروتئینی اکستریم گینر برای افرادی که دریافت پروتئین انها پایین است یا روی رژیم های غذایی بدون گوشت هستند نیز, عالی است.

 

از آنجا که این مخلوط دارای پروتئین وی است, برای گیاهخواران مناسب نیست. این دسته افراد می توانند به جای آن, از مخلوط پروتئینی گیاهی (Vegan Protein Blend) مای پروتئین استفاده کنند.

 

طرز استفاده از گینر مای پروتئین

سروینگ سایز

اندازه هر سروینگ این مکمل 3/5 سه و نیم پیمانه (معادل 125 گرم) است و دارای دو نوع بسته بندی 20 سروینگی معادل دو و نیم کیلوگرم ) و 40 سروینگی است (معادل 5 کیلوگرم)

زمان مصرف

شیک پروتئینی مکمل را می توانید  در اول وقت صبح, قبل یا بعد از ورزش, یا هر زمانی که احساس کردید به سوخت رسانی به بدن نیاز دارید, مصرف کنید.

دوز مصرف

3 و نیم پیمانه (125 گرم) از مکمل را با شیر یا آب مخلوط نموده, برای 30 ثانیه به هم بزنید.

نکته

این محصول به منظور استفاده در کنار شیوه زندگی فعالانه و تغذیه متعادل طراحی شده است.

مخلوط گینر مای پروتئین با چه چیزی خوب کار می کند؟ (پشته سازی)

برای تکمیل شیک پروتئینی اکستریم گینر و تقویت قبل از باشگاه, THE Pre-Workout را امتحان کنید. برای شروع تمرینات بسیار عالی است.

 

طرز نگهداری از مکمل گینر مای پروتئین

  • در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید.
  • از دسترس کودکان دور نگه داشته شود.

طعم گینر مای پروتئین چگونه است؟

مخلوط اکستریم گینر دارای 6 طعم متنوع و لذیذ است.  ترکیب مواد به کار رفته در انواع مکمل یکسان است و تنها تفاوت آنها در ماده طعم دهنده است. این طعم ها عبارتند از:

  • طعم شکلات نعنایی
  • طعم شکلات صاف
  • طعم شیرینی کرمدار
  • بدون طعم: هیچ طعم دهنده یا شیرین کننده ای ندارد
  • طعم وانیل
  • طعم خامه ای توت فرنگی

 

قیمت و خرید گینر مای پروتئین

در سایت شرکت سازنده (مای پروتئین), در حراج فصل تابستانه, بسته دو و نیم کیلوگرمی آن, 25/86 پوند (با 4/13 پوند تخفیف) و بسته 5 کیلوگرمی آن 43/11 پوند (با 6/88 پوند تخفیف) به فروش می رسد.

 

منابع : myprotein  supplementreviewsuk.com

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!