تست بوستر - پروهورمون

تریبولوس مای پروتئین چه کارایی هایی دارد؟

مکمل تریبولوس مای پروتئین, پودر گیاه تریبولوس ترستریس است که به فرم کپسول و توسط شرکت مای پروتئین تولید می شود. فواید این مکمل, ناشی از وجود ترکیبات فعال ساپونین هاست و کاربرد درمانی آن از قرنها پیش, شناخته شده است. مهمترین نقشی که تریبولوس در بدن انسان ایفا می کند, تقویت تولید طبیعی تستوسترون است. در این نوشته به جنبه های مختلف مکمل تریبولوس پرداخته شده است.

تریبولوس مای پروتئین چیست ؟

تریبولوس ترستریس (Tribulus Terrestris), گیاه کوچکی است که عمدتا در کشورهای شرق آسیا نظیر چین و هند رویش می کند. خواص درمانی متعددی برای آن شناخته شده و ریشه ها و میوه های این گیاه, برای قرنها, جهت مصارف درمانی مورد استفاده قرار می گرفته است. تریبولوس نقش هایی در سلامتی و تندرستی افراد ایفا می کند و بطور ویژه, با تمایلات جنسی مردانه در ارتباط است.

 

عملکرد اولیه تریبولوس, تقویت طبیعی تولید تستوسترون در بدن است. به همین دلیل فرم مکمل عصاره این گیاه, در بدنسازی علاقمندان زیادی پیدا کرده, و بیشتر برای پشته کردن با سایر مکمل ها به کار می رود. علاوه بر بدنسازان و سایر ورزشکاران, همه افرادی که شیوه زندگی فعالی دارند, می توانند از پشتیبانی مکمل های تریبولوس سود ببرند. تریبولوس مای پروتئین, یکی از قدرتمندترین این مکمل هاست.

نکات برجسته مکمل تریبولوس مای پروتئین

  • در هر سروینگ آن 300 میلی گرم تریبولوس ترستریس موجود است
  • با دارا بودن 95% ترکیبات ساپونین (ترکیب فعال گیاه), از قوی ترین مکمل های نوع خود می باشد
  • به شکل کپسول عرضه می شود و مصرف آن راحت است
  • برای گیاهخواران گزینه مناسبی است
  • بدون طعم تهیه می شود و قابل افزودن به سایر نوشیدنی هاست

 

اجزاء سازنده تریبولوس مای پروتئین

  • هر سروینگ تریبولوس ترستریس مای پروتئین دارای 300 میلی گرم پودر تریبولوس ترستریس (Tribulus Terrestris), حاوی 95% ساپونین ها است.

 

سایر ترکیبات

ژلاتین (پوشش کپسول), عامل حجیم شدن یا بالکینگ (دی کلسیم فسفات), عامل ضد کیک برای جلوگیری از کلوخه شدن (سیلیکون دی اکساید, منیزیم استئارات)

 

تریبولوس مای پروتئین چه فوایدی دارد؟

فواید زیر به تریبولوس ترستریس نسبت داده می شود؟

 

افزایش تستوسترون

یکی از فواید اثبات شده این مکمل, افزایش طبیعی تولید تستوسترون در بدن انسان است. دلیل آن هم وجود ماده ای است که به عنوان پیش ساز طبیعی تستوسترون شناخته می شود و نام آن پروتودیوسین (protodioscin) است. این ماده به علاوه, در تولید لوتینیزینگ هورمون (LH) شرکت می کند که خود می تواند تولید تستوسترون را در بدن تحریک کند.

 

تستوسترون یک هورمون جنسی است که نقش مهمی در بدن مردان و زنان ایفا می کند. این هورمون در مردان مسئول تغییرات دوران بلوغ, از جمله بروز صفات ثانویه جنسی است. به علاوه, بدن مردان برای تولید اسپرم و تنظیم لیبیدو (تمایلات جنسی) به آن نیاز دارد. همچنین, تستوسترون بر تراکم استخوان, توزیع چربی, توده عضلانی و قدرت عضله در مردان تاثیر می گذارد و به این ترتیب به عملکرد جسمانی بدنسازان و ورزشکاران مربوط می شود. این هورمون در زنان, به عمل جنسی مرتبط است و در هردو جنس, تحریک کننده تولید سلول های قرمز خون در بدن است.

مکس استارز  انیمال تست اولین تست بوستر دارای آراشیدونیک اسید

 

عموما, سطح هورمون تستوسترون در بدن مردان, بعد از 30 سالگی به آرامی کاهش می یابد و این می تواند منجر به بروز مشکلاتی از قبیل کاهش عمل جنسی, افت عضلانی, و افزایش چربی در بدن شود.

 

افزایش توده عضلانی

تستوسترون یک هورمون به شدت آنابولیک (سازنده) است و در رشد و بازسازی بافت ماهیچه ای در بدن انسان نقش کلیدی بازی می کند. این هورمون, ساختن پروتئین را افزایش می دهد و با افزودن پروتئین های جدید به رشته های فیبر عضلانی, باعث بازسازی بافت ماهیچه ای, افزایش اندازه و قدرت عضلات, و نیز, افزایش سرعت ریکاوری می شود. معمولا هر چه یک فرد تستوسترون بیشتری تولید کند, عضلات بیشتری خواهد داشت. تستوسترون از این طریق به ورزشکاران کمک می کند تا بتوانند میزان و گستره سازگاری ماهیچه با ورزش و تمرینات وزنی را افزایش دهند.

 

تریبولوس مای پروتئین برای چه کسانی سودمند است؟

بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران از مکمل تریبولوس ترستریس برای کمک به افزایش طبیعی سطح تستوسترون استفاده می کنند. افزایش این هورمون, متعاقبا باعث افزایش توده عضلانی, قدرت عضله, سطح انرژی, عملکرد ورزشی و خیلی بیشتر, خواهد بود. با این حال, این فقط ورزشکاران و افراد فعال نیستند که می توانند از این ترکیب گیاهی سود ببرند. چون تستوسترون در بسیاری از سایر اعمال مهم بدن از جمله, تحریک تولید سلول های قرمز خون نقش دارد. به علاوه, افرادی که با مشکل پایین بودن سطح تستوسترون خون دست و پنجه نرم می کنند, و همچنین افرادی که از مشکلات جنسی مانند مسائل باروری در رنج هستند, از فواید آن بهره مند می شوند. در حالی که مردان استفاده کنندگان اصلی این مکمل هستند, ولی مصرف آن می تواند برای بعضی از زنان نیز, فوایدی داشته باشد.

 

تریبولوس مای پروتئین کار می کند, ولی معجزه نمی کند

محصولی مانند مکمل تریبولوس, برای هر کسی که به هر علتی, در نظر دارد دریافت خوراکی ساپونین ها را در فرم عصاره تریبولوس ترستریس  افزایش دهد, مناسب است. البته, همه می دانند که مکمل ها معجزه نمی کنند. افرادی که تغذیه درستی ندارند یا بطور صحیح تمرین نمی کنند, بهتر است پول خود را صرف خریدن مکمل تریبولوس نکنند و آن را پس انداز کنند.

مکس استارز  تستو فیول تستوسترون بوستر طبیعی

 

اما افرادی که از یک برنامه ورزشی مناسب و رژیم غذایی درست پیروی می کنند, می توانند با انتخاب یک مکمل مناسب تریبولوس و پشته کردن آن با سایر مکمل ها, از فواید آن بهره مند شوند. خواه این افراد به دنبال عضله سازی باشند, یا قویتر شدن, یا لاغرتر شدن, یا حتی اگر به دنبال بهبود سایر جنبه های زندگی هستند, مکملی که می تواند در مجموعه مکملهای مصرفی آنها گنجانده شود, همین تریبولوس ترستریس است.

مهمترین نقش مکمل تریبولوس مای پروتئین در بدن انسان تحریک تولید تستوسترون است

طرز استفاده از تریبولوس مای پروتئین

سروینگ سایز

اندازه هر سروینگ این محصول یک کپسول است و در دو نوع بسته بندی 90 کپسولی و 270 کپسولی عرضه می شود.

 

چه زمانی دریافت شود؟

به منظور گرفتن بهترین نتایج, پیشنهاد شده است که تریبولوس همراه با غذا دریافت شود. پس سعی کنید آن را در هنگام وعده های غذایی مصرف کنید. به علاوه, تریبولوس باید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل مصرف شود.

 

دوز پیشنهادی

دوز پیشنهادی این مکمل, یک کپسول, یک تا سه بار در روز است. در مصرف آن, توجه به دو نکته ضروری است:

  • بیشتر از میزان توصیه شده روزانه مصرف نشود.
  • به عنوان جانشین رژیم یک غذایی متنوع و متعادل, مصرف نشود.

تریبولوس مای پروتئین با چه مکمل هایی کار می کند

تریبولوس حاوی 95% ساپونین است که به کمک آن به خوبی قادر است از یک زندگی فعال, پشتیبانی کند. ولی برای اطمینان از اینکه شما دارید پروتئین مورد نیاز برای نگهداری توده عضلانی خود را دریافت می کنید, می توانید آن را همراه با مکمل Impact Whey Protein امتحان کنید. این مکمل, پرفروش ترین پروتئین در UK است. اگر مایلید در کنار آن ویتامین های ضروری مورد نیازتان را نیز دریافت کنید,  قرص های Daily Multivitamin شرکت مای پروتئین, گزینه خوبی هستند. هر کدام از این قرص ها مخلوطی از 7 ویتامین اساسی شامل ویتامین C می باشند که به کاهش خستگی و تقویت سیستم ایمنی شما کمک می کنند.

 

طرز نگهداری تریبولوس مای پروتئین

  • در جای خشک و خنک نگهداری شود
  • دور از نور نگهداری شود
  • از دسترس کودکان دور نگه داشته شود

 

پیام آخر در مورد تریبولوس مای پروتئین

اکنون که شما با فواید این عصاره طبیعی قدرتمند آشنا شده اید و دانسته اید که مصرف مکمل تریبولوس دقیقا چگونه باعث تقویت عملکرد شما می شود, می توانید ترتیبی اتخاذ کنید که آن را در برنامه باشگاهی خود بگنجانید.

منابع:  topvitamine    myprotein

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!